11-سیاهچاله ها و ریاضیات


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 299
بازدید ماه : 2034
بازدید کل : 437397
تعداد مطالب : 235
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1

در طبیعت هرگاه عمر یک ستاره به پایان برسد به سیاهچاله تبدیل می شود ؛ سیاهچاله ها  دارای ویژگی های مشترکی هستند . سیاهچاله ها دارای حجمی بسیار زیاد ( بینهایت ) و جرمی به اندازه ی صفر هستند ، از ویژگی های دیگر سیاهچاله ها این است که جاذبه ی آنها فوق العاده زیاد بوده به طوری که هر جسمی از اطراف آنها رد شود آن را به طرف خود جذب می کنند و هر جسمی به درون سیاهچاله بی افتد ماهیت خود را از دست خواهد داد .

در علم ریاضیات نیز سیاهچاله هایی از اعداد وجود دارند که هر عددی را در مسیر آنها قرار دهیم آن را به خود جذب کرده و شبیه خود می کنند ، یکی از این سیاهچاله ها عدد 312 است که قادر است هر عددی را شبیه خود کند .

روش کار به این گونه است که ابتدا تعداد ارقام عدد مورد نظر را می شماریم و به عنوان اولین عدد سمت چپ می نویسیم سپس تعداد ارقام زوج را شمرده و به عنوان دومین عدد می نویسیم در آخر تعداد اعداد فرد را شمرده و در آخر می گذاریم ( تذکر : دقت داشته باشید که اگر عدد مورد نظر فاقد عدد زوج یا فرد بود به جان آن صفر می گذاریم ) . این مسیر را ادامه می دهیم تا به عدد 31۲ برسیم مشاهده می شود که خود عدد 312 تغییر نخواهد کرد .

برای مثال عدد 25162548 را در نظر می گیریم ؛ تعداد کل ارقام 8 تا می باشند و تعداد ارقام زوج 5 تا می باشند و تعداد اعداد فرد 3 تا می باشند در این صورت عدد به دست آمده برابر است با 853 در مر حله ی بعد برای 853 انجام می دهیم ؛ تعداد کل ارقام 3 تا ، اعداد زوج 1 و اعداد فرد 2 می باشد مشاهده می کنید که به 312 رسیدیم .

مثال بعد عدد 3 را در نظر بگیرید ؛ تعداد کل اعداد 1 ، تعداد اعداد زوج صفر و تعداد اعداد فرد 1 می باشد حال داریم 101 در این حالت تعداد کل ارقام 3 ، تعداد ارقام زوج 1 و تعداد ارقام فرد 2 می باشد یعنی همان عدد 312 .

جالب بود نه ...

لطفاٌ نظر بدین ...




:: برچسب‌ها: سیاه چاله ها , سیاه چاله ها و ریاضیات ,
:: بازدید از این مطلب : 898
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خلاقیت و ریاضیات 20 و آدرس banadkoki.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com